Πνευματισμός είναι…
Ο Πνευματισμός αποτελεί τον κρίκο όλων των θρησκειών.
Ο πραγματικός σκοπός του Πνευματισμού είναι η ένωσις όλων των ανθρωπίνων δοξασιών εις μίαν και μόνην Αρχήν. Τούτο σημαίνει την εκλαΐκευση και εφαρμογή του Ανθρωπισμού.
Όλοι οι μεγάλοι Μύσται, οι Προφήται και οι Άγιοι επεδίωξαν, ως Πνευματισταί, την σωστήν Αρχήν, δια να ανυψώσουν τον άνθρωπον ψυχικώς και να τον φωτίσουν πνευματικώς.Γ. Χ. Πιζάνης
Ο Πνευματισμός έχει να κάνει ουσιαστικά με την επαφή των δύο κόσμων, του Γήινου και του Ουράνιου. Η ύπαρξη του Πνευματικού Κόσμου είναι θεμελιώδης πραγματικότητα όλων των θρησκειών. Η έμφυτη, μάλιστα, θρησκευτικότητα των ανθρώπων βασίζεται στην δυνατότητα επικοινωνίας με τον κόσμο των πνευμάτων.
Επομένως, ο Πνευματισμός συμπεριλαμβάνει όλα τα φαινόμενα, που λαμβάνουν χώρα κατά την διάρκεια της επαφής μεταξύ των δύο Κόσμων, επειδή αυτά τα φαινόμενα εκφράζονται με τις ενέργειες και τις δυνάμεις πνευματικών οντοτήτων, δηλαδή πνευμάτων.
Δια μέσου των αιώνων και σε κάθε πολιτισμό, οι άνθρωποι επιζητούσαν την επαφή με τον αόρατο κόσμο των πνευμάτων. Ιερείς της αρχαίας Αιγύπτου, Πυθίες της αρχαίας Ελλάδος, γκουρού των Ινδιών, σαμάνοι, λάμα, ιερείς όλων των θρησκειών και γενικά όλοι, όσοι προσεύχονται και διαλογίζονται, επικοινωνούν στην ουσία με το Θείο, για να λάβουν βοήθεια και καθοδήγηση. Υπάρχουν φυσικά και εκείνοι που επικαλούνται πονηρά πνεύματα για κακούς σκοπούς.
Άνθρωποι με ανοιχτό μυαλό και ερευνητικό πνεύμα κατάλαβαν ότι υπάρχει κάτι πέραν της απτής πραγματικότητας, κάτι το οποίο η επιστήμη δεν μπορούσε να εξηγήσει και στο οποίο η Εκκλησία δεν μπορούσε να δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις. Αυτή ήταν η πραγματικότητα του κόσμου των πνευμάτων, ένας αόρατος κόσμος όπου όλες οι ψυχοπνευματικές οντότητες υπάρχουν.
Αυτό που αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον στον Πνευματισμό ήταν πράγματι η δίψα του εξελιγμένου ανθρωπίνου πνεύματος προς εύρεση ικανοποιητικών απαντήσεων σε αιώνια, υπαρξιακά ερωτήματα όπως «ποιοι είμαστε;», «ποιος είναι ο σκοπός μας στον πλανήτη αυτό;», «τι γίνεται μετά τον θάνατο;», «είναι η ψυχή αθάνατη;», κ.α. Με τα διάφορα πνευματιστικά φαινόμενα έγινε σύντομα εμφανές ότι η ψυχοπνευματική οντότητα εξακολουθεί να υπάρχει και μετά τον θάνατο και ότι η προσωπικότητα φαίνεται να διατηρείται. Τώρα ξέρουμε ότι ο άνθρωπος είναι μια ψυχοπνευματική οντότητα (έχει δηλαδή πνεύμα και ψυχή, αρρήκτως συνδεδεμένα) και είναι αυτή η οντότητα που εξακολουθεί να υπάρχει μετά τον θάνατο του υλικού σώματος.
Έτσι, οι άνθρωποι αναπόφευκτα αναζήτησαν την επαφή με τις ψυχοπνευματικές οντότητες (θα τις αποκαλούμε «πνεύματα», εν συντομία) για διάφορους λόγους. Οι περισσότεροι άνθρωποι ήθελαν απλώς να έρθουν σε επαφή με φίλους και συγγενείς που είχαν πεθάνει. Είναι πάντα μια μεγάλη ανακούφιση σε κάποιον να ξέρει ότι τα αγαπητά του πρόσωπα εξακολουθούν να υπάρχουν. Άλλοι ήταν απλώς περίεργοι να μάθουν περισσότερα για τα πνευματιστικά φαινόμενα και λίγοι ήταν αυτοί, οι οποίοι αναζήτησαν τις διδασκαλίες και την γνώση που μεταδόθηκε από ανώτερα πνεύματα.
Μέσα σ’αυτό το «κλίμα» και στο παγκόσμιο ενδιαφέρον για πνευματιστικά φαινόμενα γεννήθηκε ο Πνευματιστικός Όμιλος Αθηνών «Το Θείον Φώς».
Ακολούθως παραθέτουμε αποσπάσματα από το βιβλίο μας«Θεία Αρχή και Οργανωμένον Επουράνιον Βασίλειον», σχετικά με τον Πνευματισμό, όπως διατυπώθηκαν από τον ίδιο τον Επικοινωνό Γεώργιο Πιζάνη:
“Ἡ Ἐπικοινωνία μέ τόν Πνευματικόν Κόσμον εἶναι ἕνα πανάρχαιον φαινόμενον. Δηλαδή γίνεται μία ἐπαφή τοῦ Ἀοράτου μετά τοῦ ὁρατοῦ Κόσμου. Ὅταν, λοιπόν, οἱ ἀρχαῖοι συνωμίλουν μέ τόν Ἅδην, τοῦτο ἐσήμαινεν, ὅτι ἐπεκοινώνουν μέ τά Πνεύματα.
Πνευματιστικά Κέντρα ὑπάρχουν εἰς ὅλον τόν κόσμον. Εἰς μερικάς Χώρας, ἔχουν μεγάλας ἐπιτυχίας! Δηλαδή, οἱ Πνευματισταί, διά νά ἑλκύσουν τούς ἀδελφούς των, καλοῦν πνεύματα οἰκεῖα των, πρός παρηγορίαν ἤ διασκέδασιν, ἀνταλλάσσοντες σκέψεις καί ἀπόψεις μεταξύ των. Κάτι πού, βεβαίως, πολύ συχνά, καταλήγει εἰς ἀνιαρόν πείραμα τῆς μετά θάνατον ζωῆς.
Ὑπάρχουν καί Κέντρα Πνευματιστικά, ὅπου ἐμφανίζονται πνεύματα γνωστά ἤ ἄγνωστα, τά ὁποῖα μεταδίδουν ὁμιλίας των μέ φιλοσοφικήν προδιάθεσιν. Ὅλαι αὐταί αἱ ἐκδηλώσεις τῶν πνευμάτων καί αἱ καθοδηγήσεις των ἐπί τῆς γήινης ζωῆς τῶν ἀδελφῶν, ἀποδεικνύουν τήν ὑπαρξιν τῆς ζωῆς πέραν τοῦ τάφου. Ὅσον διά τά κοινά αὐτά πνεύματα μεταξύ τῶν ὁποίων παρευρίσκονται καί ἄστατα, ἀδέσμευτα καί ἀνεύθυνα, δέν εἶναι κατάλληλα διά νά φωτίσουν ἤ καθοδηγήσουν τόν ἄνθρωπον, εἰς τόν καθ’ ἑαυτόν προορισμόν του.
Φώτισιν ἁγνήν μόνον ἀπό τά Στελέχη τοῦ Πνευματικοῦ Κόσμου δύναται ν’ ἀναμένῃ τις. Αὐτά καί μόνον ἀποτελοῦν τήν Ἀρχήν τοῦ Ἐπουρανίου Βασιλείου. Γνωρίζουν τόν πόνον τοῦ κάθε ἀνθρώπου καί τάς ψυχοπνευματικάς του ἐλλείψεις. Διά τοῦτο ἔχουν τήν δυνατότητα νά βοηθοῦν καί νά σώζουν.
Ὁ πραγματικός σκοπός τοῦ Πνευματισμοῦ εἶναι ἡ ἕνωσις ὅλων τῶν ἀνθρωπίνων δοξασιῶν εἰς μίαν καί μόνην Ἀρχήν. Τοῦτο σημαίνει τήν ἐκλαΐκευσιν καί ἐφαρμογήν τοῦ ἀνθρωπισμοῦ. Ὅλοι οἱ μεγάλοι Μῦσται, οἱ Προφῆται καί οἱ Ἅγιοι ἐπεδίωξαν, ὡς Πνευματισταί, τήν σωστήν Ἀρχήν, διά νά ἀνυψώσουν τόν ἄνθρωπον ψυχικῶς καί νά τόν φωτίσουν πνευματικῶς. Δυστυχῶς αἱ διάφοροι θρησκεῖαι, τά δόγματα καί αἱ αἱρέσεις, διά τῶν διχονοιῶν των, ἐξ αἰτίας τῶν προσωπικῶν των συμφερόντων, ἠμαύρωσαν τόν ἱερόν σκοπόν τῆς θρησκείας καί ὡδήγησαν τούς πιστούς των εἰς τό ἀδιέξοδον. Εἶναι, λοιπόν, ἀπόλυτος ἀνάγκη νά γίνῃ μία γενική μεταρρύθμισις εἰς τούς κόλπους ὅλων τῶν θρησκειῶν. Εἰς τό ἔργον τοῦτο θά βοηθήσῃ ἀποτελεσματικῶς μόνον ὁ Πνευματισμός, ὅστις οὐδεμίαν θέλει διάκρισιν μεταξύ τῶν ἀνθρώπων, ἀρκεῖ οἱ ἰθύνοντες τά Πνευματιστικά Σωματεῖα νά μή εἶναι φιλόδοξοι, ἐγωισταί μέ τάσεις ἐξασφαλίσεως τῶν πρωτείων καί νά μή βασίζωνται ἐπί τῆς διαφημίσεως τῶν μεσαζόντων των, τά ὁποῖα, ἐν πολλοῖς, εἶναι «συσκευαί ὅλων τῶν Ἀνέμων». Ἐάν τά Πνευματιστικά Σωματεῖα δέν ἀπαλλαχθοῦν ἀπό τάς ἀνθρωπίνους ἀδυναμίας των, οὐδέν τό θετικόν ἀποτέλεσμα θά ἔχουν αἱ ἐπιδιώξεις των καί θά ἐμπλέξουν τάς θρησκείας ἔτι περισσότερον εἰς τόν κυκεώνα τῆς κακῆς φωτίσεως.
Πολλοί εἶναι ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι αὐτοτιτλοφοροῦνται «Πνευματισταί», ἀγνοοῦντες τελείως τήν σημασίαν τῆς λέξεως. Διά τοῦτο ἀντί νά προσφέρουν τάς ὑπηρεσίας των εἰς τόν Πνευματισμόν, δυσφημοῦν αὐτόν μέ τήν ἰδιότυπον ἀντίληψίν των περί τοῦ ἐργου των.“
Πρέπει να έχετε συνδεθεί για να σχολιάσετε.